Read all about it



Om jag skrev att jag var överlycklig över att det är helg så ljuger jag. Hm. Så brukar det inte vara. Men det var otroligt kul att få vara i skolan igen. Skratta och prata med vännerna. Men de flesta verkar vara upptagna ikväll, så jag blir nog utan dom ikväll. Jaja, det går nog det med.

När jag slutat så gick jag och mamma till syokonsulenten för att diskutera om hur jag ska göra med skolan. Jag har ju svårt för matten, något som jag aldrig har haft förut. Även fysiken är krånglig för mig. De två ämnena har förut varit mina bästa ämnen, nu avskyr jag dom. Jag tror helt klart att mycket beror på läraren. Och den kan man tyvärr inte lägga skulden på... Så jag har lovat att dra iväg på läxhjälp nästa torsdag för att försöka förstå det jag inte lyckats fatta. Jag vet ju att jag inte blåst, utan att jag har förståelsen för att kunna se mönster, men nu funkar inte hjärnan så bra som jag önskar. Förhoppningsvis så ska jag lyckas kunna tända gnistan för matte igen, för jag vill att det ska bli så kul som det var förut. Åh det låter nördigt det här... Men jag tänker även söka om. Så nu ska jag sätta igång och leta program som jag vill gå. Om jag kommer in någonstans så kanske jag byter nästa år och går om hela ettan, eftersom de linjer jag vill gå inte går att hoppa in i i tvåan. Om jag känner att natur går bra så kommer jag dock stanna i Torsby och fortsätta gå det. Bara att hålla tummarna på alla plan helt enkelt! Det är synd att jag inte själv vet vad jag vill bara.

Professor Green – Read All About It (feat. Emeli Sandé) - Jag älskar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0