En blöt kväll



God morgon på er!
Vilken kväll det blev igår. Regn och mera regn, inte kul. Alla var genomblöta när kvällen var slut. Man frös och ville hem. Det var inte särskilt mycket folk ute hellre, antagligen på grund av vädret.
Mina fina vänner lyckades få med mig i en karusell i går också! Jag tror det var fyra år sen sist. De fick mig med i virvelvinden, och jag ångrar det lite. Jag var så rädd att jag skulle börja att må illa, men det gick bra, är inte så känslig. Första svängen var kul, då kändes det i magen. Men resten... inte lika kul, för det känns inte mer då. Det känns bara som att man ska trilla ur. Men jag är stolt över mig själv som vågade. Men har bedrövligt ont i ryggen! Tror jag har fått en bula (heter det så?) på ryggraden.
Aja, det var väl rätt så kul ändå igår.
När jag steg ur bilen igår, när jag kom hem, så tänkte jag "Oh, nu är jag hemma! Nu får jag komma in i värmen!" Men inte då. Linnea hade låst dörren. Och jag hade ingen nyckel. Eller jo, det finns ju en grej där man kan få ut nyckeln men man måste slå in en kod, och eftersom de inte tänt utlampan så kunde jag inte se vad jag slog in för kod. Och att pröva med att lysa med mobilen var inget vidare, såg nästan inget. Jag stod ute på trappen och plingade på, knackade och bankade på, ropade - men det kom aldrig någon och öppnade! Jag blev så sur, där stod jag ute i regnet och frös och ingen öppnade. Jag ringde till Linneas mobil, men inget svar. Då prövade jag att ringa hem, och då, då svarade hon - och jag fick äntligen komma in!
Jag vet inte om det blir någon sväng ner till Torsby idag, det beror väl på om Linnea vill ha mârtens-godis eller inte. Jag är rätt så nöjd på mârten.
Idag är det att träna på NO som gäller, för i morgon är det prov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0