hjärnan är full, tror jag



Åh så trött man ska vara! Och frusen! Hur ska jag övereva den här vintern? Den ska ju bli iskall, har jag hört. Och jag fryser nu, när jag sitter inomhus. Det är ju sjukt!
Ska ta och krypa ner i sängen nu. Måste få lite sömn i natt. De andra nätterna har det blivit dåligt med sömn. Det spelar ingen roll om jag lägger mig tidigt eller sent, pigg eller trött, glad eller ledsen... Ja, ni fattar? Jag kan inte somna. Det är ett riktigt jobbigt problem. Men jag tror jag vet varför jag inte kan sova: Jag tänker för mycket. Alldeles för mycket. Min hjärna går på högvarv hela tiden. Det är som att den ska börja koka. Jag tänker och tänker... Men vad tänker jag på då? Allt möjligt. Mitt liv, familjen, kompisar, problem, glada saker, lycka, hårfärg, kläder, rymden, matte, vart jag lagt mobilen, om det kommer bli kallt i morgon, skogen, värme - Ja, ALLT. Det kan inte vara bra för hjärnan. Finns det något piller som får hjärnan att lugna ner sig? Så att den får vila lite.
Äh, slut på mitt struntprat.
God natt.
Vet ni en annan sak? Jag gkömde spanska-böckerna i skolan - och jag har läxa tills i morgon. Jag fattar inte vad det är med mig! Jag brukar aldrig vara så slarvig som jag är nu! Mamma har till och med börjat klaga på att jag är alldeles för virrig. Men är det konstigt då, när jag har tusen saker inuti mitt huvud som jag tänker på? Eller beror det på något annat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0