Let's be happy and smile




Jag gillar onsdagar. De är härliga. Man slutar tidigt, är hemma vid två, har hur mycket fritid som helst. När jag då kommit hem ifrån skolan så går jag oftast raka vägen in på mitt rum, för där är jag fri. Mitt rum är nog min favoritplats. Där har jag allt jag behöver. En teve, en dator, en säng, en spegel, en hylla med massa smink, en garderob fullstoppad med kläder, en soffa (där mina kläder vanligtvis hamnar, och inte i garderoben...), en hylla, ett nattuksbord och... hm, finns det nåt mer tro? Tidningar, böcker, ljus, några stolar... Ja, det var nog allt. Okej, det är inte intressant att veta vad som finns i mitt rum, men det är sådana saker jag behöver för att må bra. Ja, en hylla får mig att må bra, haha. Nja, inte riktigt, men den gör sitt i rummet, gör rummet till Josefins rum. Och i mitt rum mår jag bra, i stort sett alltid. Har jag haft en dålig dag så försvinner det när jag kommer in i mitt rum, för där är jag fri. Där låter jag alla känslor flyga iväg och låter musik tömma mitt huvud på tankar, så att jag kan få nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0