8 - Min framtid

 Det här är något som det är svårt att skriva om. Min framtid kan delas in i två delar: En realistisk och en orealistisk.
  Min orealistiska är väl kanske väldigt orealistisk, men det är ju bara en dröm, inget som jag tror ska bli helt sant.
  Okej, så här ser min orealistiska framtid ut: Jag tänker plugga i Sverige och efter det dra till USA. Väl i USA ska jag bli det jag hela mitt liv drömt om: bli artist. Jag ska tjäna en hel del pengar på mitt jobb och för mina pengar ska jag köpa mig att gigantiskt hus som jag verkligen älskar och så ska jag springa runt och shoppa i fina affärer så ofta jag kan. Efter ett tag ska jag finna min drömprins och gifta mig. Bröllopet ska vara stort och lite senare ska vi få minst två söta barn. Vi ska leva ett mysigt familjeliv borta i USA, eller okej, jag vill nog flytta hem till Sverige när jag fått barn, men ändå ha kvar det fantastiska huset, så vi kan åka till USA så ofta vi vill. Vårat hus i Sverige ska nog ocskå vara fint, och jag tror faktiskt att det ska finnas i Torsby, för jag vill inte att mina barn ska börja prata stockholmska eller skånska, de ska prata värmländska. De ska även bli duktiga och smarta. Sen när de blir äldre så flyttar de och jag och min man drar åter igen till USA och lever ett stillsamt liv där.
  Det lät väl bra? Här kommer en mer realistisk framtid:
  Jag ska antagligen gå natur, kanske samhäll, inte riktigt säker än. Sen ska jag läsa vidare på universitet, antagligen i Karlstad, kanske bli mäklare, fast polis är en sak som jag också funderar på, fast jag tror inte det om jag ska vara ärlig. När jag läst klart och blivit utbildad till nu vad det nu blir så ska jag förhoppningsvis tjäna lite pengar. Gärna en hel del, för jag vill ha möjlighet att kunna köpa något som jag vill ha. Fast även här så hoppas jag självklart på familj med man och barn. Gärna några katter och hundar med. Antagligen ett liv i Sverige, fast drömmen om USA lever.
  Bara att vänta och se vad livet har att erbjuda då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0